503

25.07.2024

KOKO KUPPI KIITOS

Katselin englanninkielistä videota. Se pysäytti minut niille sijoilleni! Ja samalla video sanoitti kalvavan huolen niistä tapahtumista, joista meille on kerrottu, mutta joiden toivomme jäävän tulematta. Siis noin yleisesti ottaen. Ihmiskunta istuu ja ihmettelee, varsinkin toimintaan tarkoitetut kristityt, kun maailmankaikkeuden loppuhuipennusta edeltävät tapahtumat vyöryvät ylitsemme. Syytän itseäni yhtä paljon ellen enemmänkin kuin kanssakulkijoita. Nyt ei kuitenkaan olisi aika istua ja ihmetellä …


Videolla näytettiin Eufrat virran nykytila. Tietänet, että Raamatun mukaan Eufrat virta kuivuu tieksi, jota voi kulkea jalkojaan kastelematta. Tätä tietä tulevat käyttämään idän kuninkaat, kun he lähtevät valtavine joukkoineen Harmagedonille. Kaiva esiin Ilmestyskirja 16! Huomaat seuraavaa: Neljäs enkeli vuodatti maahan maljan, jonka vuoksi ihmiset paahtuivat kovassa helteessä. Niitämme nyt hurjia lämpöennätyksiä. Kuudes enkeli vuodatti maljansa Eufrat virtaan niin, että se kuivui ihmisten kävellä. Valtava virta muuttuu kuivaksi tieksi! Kaikesta tästä huolimatta ihmiset jatkavat Jumalan kiroamista luopumatta synneistään tehdäkseen parannusta – omista pahoista teoistaan.


Eufrat virran vedestä on vain murto-osa jäljellä! Ympäristövaltioita syytetään liiallisesta veden käyttämisestä, suoranaisesta varastamisesta. Maatalous tietenkin saa osan syytöksistä. Virta on jo paikoin niin vähäinen, että sen voi ylittää uimatta – kuitenkin niin, että jalat vielä kastuvat. Kuivaa, halkeillutta maa-ainesta ja läähättävää liejua! Paikalliset sanovat, että aivan kuin jokin olisi imenyt veden pois uomastaan.


Avattaisiinko silmät! Kysymys ei ole ympäristöasioista, vaan Jumalan vihan maljojen tyhjentämisestä. Tapahtuu niin kuin on kirjoitettu – vaikka tietäjät ja tiedemiehet väittäisivät mitä tahansa. Nyt ei ole aika etsiä syyllisiä muualta kuin omasta itsestä. Kysymys ei ole siitä, minkä verran olet tuhlannut vettä. Kysymys on siitä, että Jumalan päätöksen mukaan tämä elämämme aika tällaisenaan päättyy, koska Jumala on niin päättänyt. Siitä on ilmoitettu. Ilmoitusta ei kuitenkaan ole uskottu. Jumala tietää, että ihmiskunta pitää liittonsa pahan kanssa ellei tästä tehdä loppua. Vanha on siivottava pois, että uusi voisi tulla tilalle. Eikä meistä kenestäkään ole sen arvostelijaksi, minkä Jumala on suuruudessaan ja kaikkivaltiudessaan aivoitellut.


Syytin kristittyjä, joiden kuuluisi totisesti tietää. En kuitenkaan kehota heitä säntäämään toimintaan, jonka he itse järjestävät ja organisoivat. Tyhjä työ käy yksiin laiskottelun ja joutilaisuuden kanssa. Monesta touhusta on enemmänkin haittaa kuin hyötyä Jumalan näkökulmasta katsottuna. Nyt on aika – järjellisen jumalanpalveluksen aika. Raamatun mukaan se tarkoittaa sitä, että annamme itsemme Jumalalle eläväksi uhriksi: tässä olen, ota minut. Jumala tarvitsee kanavia, pelkkiä kanavia, joiden kautta ohjautuu Jumalan hyvää tekevä voima. Jeesuksen oma on kanava, pelkkä kanava – jota pitkin Jumala tekee työn. Ja Jumalan tekemästä työstä vain Jumala saa kunnian!


Uskovat kokoontuvat innokkaasti: jumalanpalvelukset, seurat, kotikokoukset, telttakokoukset. Näilläkin kohtaamisilla on tarkoituksensa, mutta ne voivat muuttua itsetarkoitukseksi. Uskovat hoitavat ja palvelevat toisiaan sillä aikaa, kun maailma synteineen päivineen kulkee kohti tuhoaan tietämättä Jumalan heillekin lähettämistä mahdollisuuksista pelastua. On rohkeasti tehtävä ero todellisuuden ja pelottelun välillä. Mitä pelottelua se on, jos käskee katsomaan kuivuvaa Eufratia. Kirjoitettu on, että se kuivuu. Sotajoukot kokoontuvat. Uskokaa nyt hyvät ihmiset!


Uskovat, antautukaa kanaviksi. Me tulemme tarvitsemaan Jumalan antamia armolahjoja enemmän kuin koskaan työkalupakkeihimme ihmisten palvelemiseksi Jumalan pelastettaviksi! Järjellistä jumalanpalveluksesi. Sinusta voi tulla kullattu putki tai viemäriverkoston rööri. Jumala päättää!