511

07.08.2024

SIUNATKAA

Vakavat ajat! Lehtitietojen perusteella Tukholman pride-kulkue ajautui yhteenottoon kristittyjen kanssa. Kristityt yrittivät tuoda esiin Jumalan sanaa. Pride-väki ylisti saatanaa ja sylki kristittyjen kasvoille. Vuorovaikutus eskaloituu, suvaitsevaisuus unohtuu ja oma agenda yhdessä ylpeyden kanssa ajaa väkivaltaa ja herjaamista kohti kovaa vauhtia. Tästä seuraa vaino!


Kristittyjen tulisi käsittää, että meillä ei ole taistelu lihaa ja verta – siis ihmisiä vastaan, vaan henkivaltoja vastaan taivaan avaruuksista. Hengelliseen sodankäyntiin ei lähdetä mahtipontisesti Raamattuja heiluttaen ja marttyyriuden viittaan kietoutuneena sylkemisiä vastaan ottaen. Jumalan järjestys on käsittääkseni toisenlainen. Jokapäiväinen hengellinen sodankäynti on minimissään tätä: vastatkaa, kun teiltä kysytään uskonne perustusta. Näin soditaan rauhanomaisesti ihmistä kunnioittaen ja asia haastaen. Kaikissa tapauksissa Jumala kehottaa meitä siunaamaan ja rukoilemaan vastustajiemme puolesta. Vieläkin Minä sanon, siunatkaa. Ihmistä kunnioitetaan aina vaikka asiasta oltaisiin mitä mieltä hyvänsä. Jumala rakastaa jokaista – silloinkin ja ehkäpä juuri silloin, kun ihminen on syvästi saatanan sokaisema. Taistelu sieluista käydään hengellisellä tasolla hengellisin keinoin – jotka Jumala on valmistanut.


Kristityt joutuvat elämään sen saastan keskellä, jota maailma valmistaa. Meitä kehotetaan olemaan suolana ja valona. Viisainta on kysyä Herran neuvoa, mikä kulloinkin on oma tehtäväni suolan ja valon kantamisessa. Turha touhu ja joutenolo käyvät yksiin sillä poikkeuksella, että turhasta, oman mielen kehittelemästä touhuilusta voi olla pelkästään haittaa. Meitä ei ole kutsuttu provosoimaan, vaan tuomaan oma Jumalan antama rauha ja vakaus ilon kanssa maailmalle tiettäväksi. Kristityn työ on olla tuoksu, Jumalan tuoksu! Kun saatana sokaisee silmät ja ymmärryksen, voi nenä olla ensimmäinen askel sielun pelastumiseen. Me emme ole Jumalaa viisaampia näissä iankaikkisuusasioissa.


On totta, että pahat henkivallat ovat kautta aikojen vieneet kristittyjä vankiloihin ja vainoihin. Heitä on piesty, syljetty ja jopa tapettu siinä uskossa, että tässä tehdään hyvää. Marttyyrius on kuitenkin vain niiden osa, joille Jumala on tämän tehtävän ja siihen varatun voiman antanut. Samalla tavalla on niiden kristittyjen laita, joita raahataan oikeusistuimiin syytettynä vaikka vain mielipiteen tai siteerauksen takia. Meille on kerrottu, että näin tapahtuu, jotta kaikki saisivat kuulla Jumalan puheen ja sen iankaikkisen tarkoituksen. Ei siis pidä tunkea sellaiselle tontille, johon ei ole kutsuttu. Ihmisen voimat eivät riitä hengellisessä sodankäynnissä eikä myöskään viisaus silloin, kun saatana on vastapelurina. Vain Jeesuksen Veren voitto saatanasta ja kuolemasta riittää voittoon. Tarkoitus on olla pelastamassa syntistä ihmistä, ei pahoinpitelemässä puhaltamalla hiillokseen. Riittää, kun vastaa: Jumalan Sana sanoo näin, en minä eikä minun mielipiteeni! Lieneekö tässä avain aseista riisumiseen. Mitä ihmettä varten kukaan taistelisi sellaista ihmistä vastaan, joka vain toistaa sitä sanaa ja sanomaa, minkä Raamattu ilmoittaa. Jokaisen on muodostettava kanta ja tehtävä tili Sanan Lähettäjän kanssa. Ei pidä ampua sanansaattajaa! Kuitenkin näin: pitäkää vaari tekemisistänne ja sanomisistanne ettei teidän havaittaisi sotivan itseään Jumalaa vastaan. Tämä varoitus on molemmille osapuolille.