tuija.suistomaa@live.fi
Uusin teksti ensimmäisenä tervetuloa-jälkeen!
24.07.2023
EDELLÄPESIJÄ
Kun kertoo vitsin itselleen – ymmärtää varmasti ja siis saa nauraa makeasti. Yksinäiset muita läsnäolijoita ihmetyttävät hohotukset saavat monesti alkunsa päässä pyörivistä sanaleikeistä. Ihailen Pepsodent-mainosta: hyväntekeväisyydestä on johdettu HYMYNTEKEVÄISYYS. Voisiko sen paremmin ilmaista, kun on hammastahnasta kysymys! Ansaitsee palkkansa. No itselleni kävi näin. Tyttäreni bongasi halvan ja hyvän tekstiilien pesuaineen. Tuli kuva ilman tekstiä: kyllä äiti ymmärtää, miksi kuva tuosta pönikästä lähetettiin. Mutta sattuikin somasti. Olin itse ostanut samaa ainetta täyttöpussissa ja vieläkin edullisemmin. Ha haa! Voitin! Kommentoin siis lyhyesti: äitisi ei voi olla edelläkävijä nirson liikuntasuhtautumisen takia, mutta nytpä taisin ollakin EDELLÄPESIJÄ.
Blogin kuva-aiheena on valtava dahlian kukka. Se ilmestyi kuin tyhjästä. Olin ostanut eurolla sekalaisia kukkasipuleita ja nyt sitten sain niittää sadon. Juttu on todistettavasti niin, että kallein ei suinkaan ole aina parasta. Meidät on vain aivopesty merkkitietoisuuteen mainonnan keinoin. Monissa kasvorasvatesteissä halvin maitokaupan rasva on saanut parhaat pisteet enkä nyt tarkoita Tummelia. Samoin pesuaineissa, halvoissa ja kalliissa tarvitaan tasan samoja peseviä aineosia, tensidejä. Loppu moska, jota valmiste sisältää nostaa tai laskee hintaa markkina-arvo mukaan lukien.
Kun vaaditaan ilmastonmuutosta, pitäisi vaatia ihmisen muutosta samaan aikaa. Tämä töykeä huomautus kumpuaa harmistuksesta toimintaamme kohtaan. Miksi ihmeessä kaikki, mitä ennen pahoiteltiin ja pyydeltiin anteeksi, jopa piiloteltiin häpeän takia – on nyt arvossa arvaamattomassa. Mitä hienoa on siinä, että oma pöhöttynyt naama ja verestävät silmät julkaistaan oluttölkin kuoressa. Juoma käy kaupaksi kuin kuumille kiville. Mitä kännisemmän oloinen sitä suurempi menekki. Yrittäjä myy juomaa käänteisen psykologian avulla. Kova jätkä kännää ja uskaltaa näyttää sen. En tosiaan tiedä, kumpaa pitäisi syyttää, kuvan lähettäjää vai sen painajaa. Miksi kaljatölkissä ei myy isä tiskamassa tai äiti autoa rassaamassa. Sanotaan vain, että stereotypioita. Kyllä känninen naama on monessa kodissa sellainen typia, että soisi olla olematta. Oluen myyjät ovat askeleen edellä alkoholivalistuksessa, vaikkakin huonoon suuntaan. Meidän isi on ihan paisunut punainen pöhö, meidänpä iskä on saanut uusia ulottuvuuksia. Se näkee pikku-ukkoja kotona ja töissäkin. Tapa se on tämäkin huojentaa työvoimapulaa. Ryhtyy vain näkemään olemattomia oleviksi. Kun kaikki ovat sekaisin, on samantekevää, tulevatko työt tehdyiksi ja perhe elätetyksi kun vain saan oman naamani mäyräkoiraan.