tuija.suistomaa@live.fi
Uusin teksti ensimmäisenä tervetuloa-jälkeen!
493
24.06.2024
NONSTOP
Ennen nauroivat naurismaan aidat. Nyt ihmiset eivät aina edes tunnista naurista. Mutta kiven tietää jokainen, onhan sitä varmaankin joskus tullut heittäneeksi ensimmäisen tai sitten vain mättänyt menemään joukon jatkona. Nyt nauravat kivetkin!
Hevoskastanjasisko tarvitsi hiusten pesun, pelkän pesun ja kuivauksen niin, että ei näytä sateesta karanneelta. Korvesta on pitkä matka kaikkialle, joten sisko päätti kysyä aikaa Prisman hiuspalveluun ostosten tekemisen yhteyteen. Ei anneta aikoja! Meillä on tämä nonstop-palvelu ja yhtä demokraattinen ihan kaikille. Asiakkaan on oltava popup, jotta voisi käyttää palvelua. Voitte tulla ja pääsette palveluun, mikäli tuoli on silloin vapaana. Joskus joutuu odottamaan hetkisen vuoronumerolla kuin apteekissa ikään.
Sitä hyvään ja asiakasmyönteiseen palveluun tottuneelta vaaditaan huumorintajua, jotta pysyy menossa mukana. Aikaa ei anneta, vaikka asiakkaita ei olisi mailla halmeilla. Siinä kaksi tekijää sitten seisoo sakset suorina ja odottaa, milloin mahtaa asiakas pulpahtaa paikalle. Ellei pulpahda, jäävät tuolit tyhjiksi ja tappiota tulee kehiin. Tämä on kuulema sitä suuren maailman menoa, lähinnä miehille. Naiset ovat miehiä taipuvaisempia hankkimaan kokonaisvaltaisen palvelukokemuksen! Nonstop-tappiota vai tulosta? Asiakasmäärän pitäisi olla paljon paljon suurempi tällaiseen kiveen hakattuun palvelutuotantoon päätymiseksi.
No, hiukset tulivat pitkän keskustelun jälkeen pestyiksi ja lopulta työntekijä antoi ajankin kahden viikon päähän. Siinä perusteluksi riitti, että eikö tuloksen tekemisen takia riitä, että toinen teistä on nonstop ja toinen ajanvaraustekijä, jotta tyhjäkäynniltä vältyttäisiin näin pienellä paikkakunnalla!
Ison maailman malli pitää sovittaa ja soveltaa tänne korpikansan kuvioihin, että vältyttäisiin kivien heittäjien kylältä.
En millään malttanut olla puuttumatta, että jos jää jumiin tuo systeemi. Asiakasta ei päästetä pois tuolista, koska uutta ei ole tilalle. Siinä työntekijä nonstoppaa ja asiakas popuppaa niin kauan, kun tukkaa piisaa ja päänahka kestää. Tässä systeemissä pitää asiakkaan olla samassa juonessa palvelun tarjoajan kanssa ellei sitten halua saada opportunistin mainetta epädemokraattisena ja itsekkäänä palvelun ostajana. Karsii kuulla, että seuraava olkaa hyvä tai pahimmillaan, numero 13, tulkaapa tähän tuoliin. Tulevaisuudessa istumme kampaajan tai parturin tuoliin kuvan kanssa: tällaisen lookin minä halua. Tekoälysakset sitten silppuavat, lyhentävät ja ohentavat niin kauan, että valittu lookki on valmis. Tässä palvelupisteessä ei voi pyytää peiliä eikä punaista stop-kytkintä!